Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2013

“Υγιεινά” ποτά που παχαίνουν..


Αυτή την περίοδο, πριν βγούμε στην παραλία, αρχίζει και το έντονο πλασάρισμα εδεσμάτων και ποτών που υποτίθεται ότι μας βοηθούν να αδυνατίσουμε ή, τέλος πάντων, να διατηρήσουμε τη σιλουέτα μας σε κανονικά επίπεδα. Κι αν για το φαγητό είμαστε κάπως υποψιασμένοι, για τα ποτά δεν διστάζουμε να καταναλώσουμε ό,τι προωθείται χωρίς ούτε μια ματιά στο πόσες θερμίδες μπορεί να έχουν ή πόσο βοηθούν τον οργανισμό μας.

Η Δρ. Λέσλι Μπόντσι, λέκτορας της διαιτολογίας στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ, παρουσίασε πρόσφατα μια λίστα φαγητών και ποτών που τα χαρακτηρίζει… διατροφικές απάτες, διότι πλασάρονται ως υγιεινή διατροφή αλλά η έρευνα στις θερμίδες και τα στοιχεία που έχουν αποδεικνύει ότι δεν είναι. Το καμπανάκι χτυπάει ειδικά για έξι ποτά, ιδιαίτερα δημοφιλή σε περιόδους δίαιτας, που είτε τα καταναλώνουμε με λανθασμένο τρόπο, είτε δεν ξέρουμε ακριβώς τι περιέχουν.
Παγωμένο Τσάι
Προσφέρεται ως εναλλακτικό του αναψυκτικού, μάλιστα και σε γεύσεις φρούτων, αλλά λίγοι έχουν κατανοήσει ότι τα μπουκαλάκια που κυκλοφορούν στο εμπόριο περιέχουν ως και 200 θερμίδες και 60 γραμμάρια ζάχαρη. Αν θέλετε να πιείτε παγωμένο τσάι, φτιάξτε το μόνοι σας και προσθέστε εσείς τη ζάχαρη, για να ελέγξετε ακριβώς τι συμβαίνει.
Γάλα 2%
Πολλοί το προτιμούν από το άπαχο λόγω αυτού του μικρού ποσοστού (2%), το οποίο νομίζουν ότι κάνει και μεγάλη διαφορά στις θερμίδες. Κι όμως, ένα ποτήρι πλήρους γάλακτος περιέχει 150 θερμίδες κι ένα με 2% λιπαρά 130 θερμίδες. Γλυτώνουμε, λοιπόν, μόλις 20 θερμίδες στο ποτήρι. Φυσικά το άπαχο (0% λιπαρά) έχει μεγάλη διαφορά (80 θερμίδες το ποτήρι), οπότε αν δεν μπορούμε να κάνουμε χωρίς το γάλα προτιμάμε είτε πλήρες, είτε άπαχο.
Νερό με βιταμίνες
Το νεράκι του Θεού έχει μηδενικές θερμίδες, το γνωρίζουν καλά όσοι κάνουν δίαιτα. Το νερό που εμπλουτίζεται με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία μπορεί να περιέχει μέχρι και 125 θερμίδες ανά μπουκάλι των 500 ml, άρα μόνο διαιτητικό δεν είναι. Το μόνο εμπλουτισμένο εμφιαλωμένο νερό που δεν περιέχει θερμίδες είναι αυτό με γεύση λεμόνι. Πριν καταναλώσετε οτιδήποτε άλλο προσέξτε τι αναγράφεται στην ετικέτα.
Αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη
Ολόκληρη βιομηχανία έχει στηθεί γύρω από τα ανθρακούχα αναψυκτικά με γλυκαντικές ουσίες και καθόλου ζάχαρη. Μπορεί πολλά απ’ αυτά όντως να περιέχουν λίγες θερμίδες, ωστόσο μας ωθούν να καταναλώνουμε περισσότερο, να επιβαρύνουν την υγεία και να ανοίγουν περισσότερο την όρεξη. Οπότε όσες θερμίδες γλιτώνουμε από τα αναψυκτικά τις λαμβάνουμε από το φαγητό υποτίθεται ότι συνοδεύουν.
Smoothies
Παρουσιάζονται ως μια υγιεινή εναλλακτική λύση του milkshake κι όντως έχουν λιγότερες θερμίδες, όμως δεν είναι… μηδαμινές. Ειδικά τα smoothies που κυκλοφορούν συσκευασμένα στο εμπόριο παράγονται συνήθως από συμπυκνωμένα φρούτα αντί για φρέσκα και οι πρωτεΐνες που προσφέρουν στον οργανισμό είναι ελάχιστες. Ένα μεγάλο ποτήρι smoothie από το εμπόριο μπορεί να περιέχει και 350 θερμίδες, ένας απολογισμός καθόλου συμβατός με τη δίαιτα.
Καφές latte 2% με σαντιγί
Συνηθισμένο λάθος να σκεφτόμαστε ότι αφού κάνουμε… σκόντο στα λιπαρά του γάλακτος, με το οποίο συνοδεύουμε τον καφέ μας, δικαιούμαστε την απόλαυση της σαντιγί. Φυσικά δεν γλιτώνουμε παρά ελάχιστες θερμίδες από το γάλα και παίρνουμε πολλαπλάσιες (και κορεσμένα λιπαρά) από τη σαντιγί. Τέτοιες απολαύσεις απαγορεύονται δια ροπάλου όταν είμαστε σε δίαιτα.

Πηγή: flowmagazine

Δεν υπάρχουν σχόλια: